tisdag 20 december 2011

Kiriaka @ Musikhjälpen

Min samba-reggae grupp Kiriaka fick vara en stor del under Musikhjälpen 2011. Vi var den 30 sekunders spelande gruppen vid inlåsningen av programledarna och samma spelande grupp som Timbuktu och Kodjo dansade ut glashuset till.

Jag har nog aldrig varit så nervös för att sätta igång gruppen. Att starta dem 1 sekund för tidigt skulle få både Belinda och hela Musikhjälpen att se fel ut i rutan. Men allt gick som det ska och redaktionen var nöjda med våran insatts. Men jag måste få säga att det är en konst att samarbeta med tv-människor. Som musiker vill man ju veta hur länge man ska få spela så man kan lägga upp ett perfekt arrangemang som både passar tiden och stämningen. Först får man en tidsplan på 4 minuter sedan springer det fram personer som viftar med armarna efter 1,5. Jag tror aldrig det blir någon tv-människa av mig.


"Jag känner mig trygg med dig här vid min sida. Din grupp ser ut som farliga krigare" Belinda Olsson, precis innan sändningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar